9,3
620 beoordelingen
Terug naar overzicht
header.jpg

Toyota is waardevolste automerk

Waarde van 43,50 miljard euro

Toyota is door het gerenommeerde Amerikaanse adviesbureau Interbrand uitgeroepen tot waardevolste automerk wereldwijd. De waarde die aan Toyota Motor Corporation wordt toegekend, bedraagt een duizelingwekkende 51,59 miljard dollar. Omgerekend is dat 43,50 miljard euro!

17de keer op rij de waardevolste

Het is niet de eerste keer dat Toyota het waardevolste automerk van de wereld is. Dat gebeurde maar liefst 16 keer eerder! Interbrand baseert zich hierbij op verschillende aspecten, zoals de marktwaarde, financiële prestaties en dienstverlening van Toyota. Ook onze authenticiteit en betrokkenheid hebben een belangrijke rol gespeeld bij de toekenning van de koppositie. Overall staan we op de zevende plaats in de lijst die uit 100 merknamen bestaat, zoals Google op plek 4, Microsoft op 3 en Amazon op 2. Apple is het waardevolste merk met een waarde van 272,3 miljard euro.

yaris-555x249.jpg
yaris-1140x420.jpg
‘Interbrand’s Best Global Brands Report’

Met onze koppositie laten we alle andere automerken achter ons. En dat zijn niet de minste automerken. Voorbeelden zijn Mercedes-Benz met een waarde van 41,6 miljard euro, BMW met 33,5 miljard euro, Hyundai met 11,9 miljard euro en nieuwkomer Tesla met 10,7 miljard euro. De top 100 heet officieel ‘Interbrand’s Best Global Brands Report’ en wordt ieder jaar samengesteld.

Inschrijven Toyota nieuwsbrief